Blissova jóga na dobrou noc, hezké sny a pružné vstávání

Krátké cvičení jógy vás naladí na hezké sny a pokud jste měli náročný den, zbaví ho přebytečného napětí. Hlava se trochu pročistí, aby měla volné místo na snění, svaly lehce protáhnou, aby mohly odpočívat a páteř pečlivě narovná.

1. HLUBOKÝ PŘEDKLON

Cvik protáhne páteř po celém dni a vyčistí hlavu Postav se do základního postoje, chodidla měj na šířku boků. Předkloň se v kyčlích do hlubokého předklonu. Pokrč kolena, jak potřebuješ, abys měl/la kontakt mezi hrudníkem a stehny. Rukama se dotkni země nebo si zezadu chytni lýtka. Nech kolena přiměřeně pokrčená po celou dobu cviku, boky tlač vzhůru a hlavu nech viset volně dolů. Vydrž tak 3 dechy.

2. ŽÁBA NEBOLI HLUBOKÝ PODŘEP

Cvik protáhne nohy i záda, uzemní myšlenky i zrychlenost těla Postav se do základního postoje, dej chodidla od sebe a posaď se do podřepu mezi ně. Ruce dej mezi kolena. Spoj dlaně k sobě a lokty odtlačuj kolena od sebe. Narovnej celá záda. Paty mějte na zemi, ale pokud tam nedosáhnou, tak pod ně srolujte tenkou deku nebo ručník. V hlubokém podřepu vydrž 5 dechů.

3. KLEŠTĚ

Cvik protáhne nohy i záda, pomáhá k vnitřnímu zklidnění, odvádí myšlenky od starostí Posaď se na zem a nohy natáhni před sebe. S nádechem zvedni ruce nahoru a s výdechem se předkloň v kyčlích. Dlaně polož na zem vedle nohou, jak nejdál dosáhneš, ale páteř drž stále dlouhou a vzpřímenou, vlastně co nejdelší. Vydrž tak 3 dechy.

4. ČMELÁČÍ DECH

Dýchání nalaďuje na příjemnou frekvenci bzukotu a tím nás uklidňuje Posaď se vzpřímeně do sedu zkříženého. Nadechni se nosem, zakryj si dlaněmi uši a ústy vydávej jemný zvuk, jako když bzučí hmyz. Zavři oči a opakuj čmeláčí dýchání 3krát.


Více o jógové hře Bliss se dozvíte na www.blisseshop.com